keskiviikko 22. kesäkuuta 2016

Lomalla !!

Tuli varattua vihdoin matka meidän perheelle. Mies sai pitää "isäkuukauden" lomia ja lähdimme kahdeksi viikoksi Turkkiin! (4.-18.5.) Helppo kohde lasten kanssa, kun tiedetään paikat ja tavat. Tämä oli jo neljäs reissu meidän perheellä Alanyassa. Ja reissu onnistui - todella hyvin :) Majoituttiin mun isoäidin asunnolla. Ensimmäistä kertaa oltiin ihan meidän perheen kesken, ilman sukulaisia.. ja olihan se vähän outoa kun ei ollut Mikellä leikkikavereita, eikä meillä aikuisilla hengähdystaukoa pikkuisista. Mutta hyvällä asenteella lähdettiin matkaan ja nyt uskalletaan lähteä suraavaksi jo vähän pidemmällekin/uuteen paikkaan.. Kuka tietää mihin seuraavaksi! :)

Kahden lapsen kanssa reissuun ja meillä oli vain yksi iso matkalaukku ruumaan. Krhm.. Kyllä siitä selvittiin (nipin napin), mutta ensikerralle hommataan kyllä toinen jättilaukku! Noi miljoona pikkulaukkua meinas viedä meiltä hermot.. :D Mikelle hommattiin VRUM spiderman laukku toys'r'us:sta alesta ja oli aika näppärä kun miellytti kaikin puolin kantajaansa. Päällä sai potkutella ja mekin välillä vedettiin Mikkeä sillä perässä (renkaat ei luistaneet ihan niin hyvin kuin luulin).
Minean ruuat ostettiin suomesta ja puurot ja NAN:it myös. Silti vielä öisin ja kerran/kaks päivässä vielä imetin. Meidän lennot lähti Helsingistä, jätettiin auto mun siskolle säilytykseen ja jännitettiin saadaanko matkasänky menemään "rattaista". Kyllä saatiin! Turvakaukalo tuli myös matkaan koska meitä odotti perillä vuokra-auto koko loman ajaksi.

Lento meni lasten kanssa ihan hyvin. Pikkuisen Minea itki väsymystään, mutta ei sentään koko matkaa ;) Laskeuduttiin Gazipasaan, kolmannella yrittämällä. Oli meinaan aika myrsky silloin ja kapteeni uhosi laskeutua Antalyaan jos kolmas yritys ei onnistu. Me rukoiltiin miehen kanssa että päästään laskeutumaan turvallisesti juuri Gazipasaan koska siellä odotti meidän auto! No, yhtäkkiä keli olikin kirkas kuin mikä ja päästiin oikein hyvin laskeutumaan :) Thanks Daddy!

Ekoina päivinä oli aika sateista joten käytettiin aika hyväksi ja shoppailtiin Alanyumissa. Äitienpäivää vietettiin Heikin baarissa suomi-jääkiekkoa katsellen.
Sidessä käytiin jo kolmatta kertaa, Yhtä ihanat rauniot ja merenranta odotti meitä jälleen.

Kävelin Minean kanssa Kale-kukkulalle, mukava nousuhan sinne on ja ihan huippu maisemat! :) Gazipasan rannalla oltiin yhtenä päivänä ja Mineakin uskaltautui mereen <3

Antalya ja Expo 2016 puutarhamessut. Oli ihania istutuksia ja kauniisti rakennettu koko alue! Lapsille oli oma saari ja ohjattua toimintaa - aikuisillekin löytyi oma leikkipuisto. Kokeiltiin härän ratsastusta ja sumopainia :D ... Hävisin, myönnetään.

Tässä vähän tunnelmia :) Auringon lasku kukkulalla ja rannalla, jääkiekkoa naapuriravintolan netillä, pakastepizzaa, uimista altailla, Kamelin ratsastusta, lenkkeilyä aurinkoisella rantakadulla.
<3 LOMA <3

Kaikki hyvä loppuu aikanaan.. Tässä viimeisen lomapäivän touhuja. Mies kävi kalastusretkellä ja minä kävin lasten kanssa markkinoilla shoppailemassa ;) Aamulla lähtö koto-Suomeen. Matkaeväiksi kävin ostamassa ties monennetko rinkelit "kotikatumme" kulmalta :P Mineakin tykkäsi syödä niitä!